mandag den 27. oktober 2008

Sandløber!!


Dagen idag var en middeldag på odden, hvor 42 fugle blev mærket, men ingen store overraskelser! Dog fik en vindrossel ring på og det er nummer 99 i år, hvilket er ny rekord! Til aften kom en stor flok sjaggere flyvende ind gennem haven og 3 gik i et net, og hermed er vi oppe på 11 af dem i år, hvilket også er rigtigt mange!

Da det var blevet godt mørkt gik jeg endnu engang en tur på stranden, men uheldigvis faldt tænd-sluk kontakten af, men lampen lyste dog stadig så fortsatte. Der var dog ikke mange fugle på stranden og jeg var gået meget længere end jeg plejer uden at fange noget da jeg besluttede mig for at vende om. Halvvejs tilbage opdager jeg en lille lys vader der kommer løbende imod mig og den løber hurtigt forbi mig, men når lige at få smidt ketcheren ned over fuglen, og opdager så at det er en sandløber jeg har fanget! Fedt! I følge ringmærkningsatlasset er det cirka den 35. sandløber der bliver ringmærket i Danmark!

Det var desuden min mærkeart nummer 99, så nu håber jeg på at nå 100 inden jeg skal hjem fra Gedser på fredag!

Jesper Brinkmann Foto: JBR

Ingen kommentarer: