onsdag den 13. maj 2015

En stille dag i haven

På trods af vinden fik jeg sat ti net op der stod mere eller mindre i læ. Men der har ikke været mange fugle i haven idag og kun 6 fugle fandt vej i nettet hvoraf de tre var aflæsninger. Den ene var en solsort han mærket af Jesper Brinkmann i 2012. De to andre aflæsninger var gærdesangere, begge hunner med rugeplet. Og med en anden gærdesanger med rugeplet mærket i går, må vi have mindst tre par gærdesangere der yngler i haven.

Med kun 6 fugle var der meget tid mellem runderne som jeg kunne bruge på at læse om aldersbestemmelse af fuglene. 

Tiden mellem netrunderne blev brugt på at læse om aldersbestemmelse

I formiddags kom Hans forbi for at bygge et højbed til krydderurter. Det bliver lækkert når det kommer op. Måske kan jeg hjælper ham en af dagene med at plante det til. 

Klokken 9.30 lukkede jeg nettene og slog i stedet græsset under alle net, så jeg imorgen kan have nettene langt nede i håb om at fange fugle der flyver lavt. 

Dagens mærkning:
Rødstjert/Redstart - 1
Tornsanger/Whitethroat - 1
Løvsanger/Willow warbler - 1

Total 3

Blog v. Johanne Øhlers Aagaard

Ingen kommentarer: