mandag den 15. februar 2010

Ny årsart

Silkehale, ung dame
Vindrossel
Sølvmåge, der fik flænset min hånd!

Mandag den 15. februar.

Nettet blev sat kl. 8.45, æbler og brød drysset ud, og så var det bare om at vente. Det gik langsomt de første par timer: Kun 2 solsorte og en sjagger. Da Benny stod og manglede drosselringe, besluttede jeg at hente dem på GFU: Køretur til Frisenfelt og gåtur gennem en del sne resten af vejen, hvor en gummiged var i gang med rydning.

Vel hjemkommen ved 13-tiden så jeg mange sjaggere og 15-20 silkehaler i min have nede på æblerne. Nettet op igen, og Asbjørn blev ringet op, for han ville gerne have billeder af voksvingerne. Han blev en times tid, uden silkehaler, men med flere sjaggere, solsorte og vindrosler - og sandelig også 2 sølvmåger. En stormmåge slap ud i kampens hede. Asbjørn valgte at køre til havnen, så kunne jeg bare ringe, hvis der skete noget mere spændende, og efter yderligere en time havde jeg, hvad han kom efter: En fin silkehale, hun 2k!

Benny kom om aftenen efter ringene. En lille tur til havnen med ketcheren gav ikke andet end 3 skarver - alle lå døde i sneen. De ryger til ZM en af dagene.

Asbjørn og Hans

1 kommentar:

Gedser Fuglestation sagde ...

Hej Hans

Fy for pokker hvor din hånd ser ud! Av av.

2670LHA