torsdag den 11. februar 2010

Oh - what a day!!!


Den første træløber i haven nogensinde

Ad silkehale

2k silkehale

Torsdag den 11. februar.

Det er med at smede, mens jernet er varmt, så jeg har haft mit ene net op i haven nogle timer hver dag den sidste uges tid. Droslerne går til æblerne, så det er en lyst.

I dag var ingen undtagelse, men der var nye elementer: Tidligt på dagen sad der pludselig 2 silkehaler og åd æbler ved den ene foderplads, og lidt efter var der 6! Jeg lod dem spise færdig her og fodrede så kun ved nettet. Pulsen steg, da der et tidspunkt sad 17 stk i træet over nettet, og lidt efter fik jeg først 2 og lidt senere 1 mere af disse skønheder!

Droslerne er ved at lære nettet at kende, så de fleste undgår at ryge i, men alligevel blev det da til 12 solsorte og 6 sjaggere.

Den helt store nedtur kom dog ved 14-tiden, hvor der hang noget stort i nederste lomme. Hurtigt træskoene på og ud af døren, hvorpå jeg ser en blå kærhøg flakse ud af nettet og forsvinde!!! Den var gået i fra den anden side. Det er nok den samme, som Louis havde for en lille uge siden i sin have.

I løbet af de sidste 7 dage har det givet følgende:

Solsort 88
Sjagger 18
Vindrossel 1
Silkehale 3
Gærdesmutte 2
Træløber 1
Tekst og fotos: HLI

2 kommentarer:

fra en naboø sagde ...

Hej Hans
Nye solsorte hele tiden eller?
Hilsen Lars

Gedser Fuglestation sagde ...

Hey Lars!

Hans har vidst ikke set dit indlæg, så jeg svarer lige for ham:) Men ja det er helt vildt med alle de solsorte som Hans har mærket i sin lille have i år! Han er vidst oppe på omkring 120 nu. Til sammenligning mærker vi maks 200 på odden på et helt år med 250 netmeter! Odden ligger altså kun 2km fra Hans have!! Og Louis have som ligger 500 meter fra Hans have havde også kun uringede fugle, selvom Hans massemærkede dem! Formentlig er solsortene trukket lige igennem på vej sydvestover, og bare slået sig ned kortvarigt og tanket lidt op inden de skulle ud over havet!
Jesper