lørdag den 6. februar 2010

Ny mærkeart for A-245



Lørdag d. 6. feb.
I dag kombinerede jeg en handletur til Nykøbing F. med en lille tur til svanerne ved Slotsbryggen. De er tydeligvis blevet mere sultne nu end forleden dag, så det var relativt nemt at fange 12 knopsvaner. De 2 af dem var grå unger,men i god foderstand.
Men højdepunktet var nu alligevel den troldand, som jeg kunne indfange i vandet med ketcheren mellem svaner og blishøns, min mærkeart i DK nr. 170!
Eftermiddagen blev brugt derhjemme med lidt drosselfangst: 14 solsorte, 1 vindrossel og 3 sjaggere, så det var da helt fint. Men nu skal jeg have skaffet nogle flere æbler til slughalsene.
Hans

2 kommentarer:

Clausjannic sagde ...

Godt gået. Jeg er ikke helt fri for at være en lille bitte smule "misundelig" og meget imponeret, og glæder mig som aldrig før til forårets komme - forhåbentlig med megen tid på stationen!

Gedser Fuglestation sagde ...

Kære Hans

Super tillykke, men hvor bliver den sibiriske drossel af? Jeg donerer hermed en stor pose æbler til dette drossel projekt. Go' fangst.
2670LHA