fredag den 5. februar 2010

Skarverne kan overlistes!





Fredag den. 5. februar. Skulle som så mange gange før en lille smut ned på havnen, måske var gråænderne og blishønsene nu til at snakke med. De kom tøvende op mod mig ved slæbestedet, men det lykkedes ikke for mig at komme tæt nok på dem. Vi venter et par dage, ...... så!
Jeg gik ud på den lille mole ved redningsbåden og så en blishøne på isen mellem båden og bolværket: 2 mand og en ketcher, så havde den været der. Gik lige så stille helt ud for enden af molen, og da jeg kiggede ned, så jeg en skarv, der sad og sov på en isflage helt tæt på. Langsomt tilbage, lægge kikkerten, liste ud for enden af molen, ned på maven, og HAPS: Den 5. skarv denne vinter var i hånden! Skarverne begynder ellers at have det hårdt. Alene på den lille tur rundt i fiskerihavnen så jeg 5 døde ligge i isen.

Derhjemme i min lille have er der nu kommet så mange solsorte, vindrosler og sjaggere, at jeg satte et enkelt net op i eftermiddags. På 3 timer gav det 12 solsorte og 1 sjagger, så det skal jeg nok prøve lidt mere af det næste stykke tid også.

Tekst og billeder: A-245 HLI

Ingen kommentarer: