mandag den 23. august 2010

Regnvejret kommer!



Havde forventet en god morgen da vinden for engang skyld havde lagt sig hen over natten. Så jeg satsede på, at det var idag at høgesangeren ville hænge i nettet. Sådan gik det dog ikke, men der var dog pænt med fugle i nettene, og årets 23. skovsanger hang i vores nye hejsenet på 1. runde. Endnu en stenpikker gik i mit nye net ude på folden, og bragte årstotalen for denne art op på 8 - det skal ses i forhold til, at vi aldrig tidligere har mærket over 3 af denne art på et år.

DMI varslede kraftigt regn over middag, så jeg vidste, at jeg nok skulle lukke på et tidspunkt. Det er dog sådan med Gedser, at regnen tit går uden om odden, så tit kan det betale sig at holde nettene oppe. Men da der var mange fugle i nettene valgte jeg idag at lukke i god tid, så der ikke kunne gå noget galt!

Og det var heldigt, for lidt senere åbnede himlen sig og lod vandet fosse ned over odden, mens vinden tog hastigt til. Om aftenen stoppede regnen og jeg valgte at gå en tur på stranden med ketcher. Der var dog ikke meget strand at gå ned på, da vinden nu var så hård at hele stranden var oversvømmet og bølgerne væltede ind over. Jeg stod et par minutter og nød naturens vildskab, mens lynene flængede nattehimlen nede over Tyskland. Og så gik jeg ind igen og fik en kop mokka! Dermed endte dagens total på 163 fugle, hvilket er fint for en dag hvor halvdelen af dagen måtte opgives på grund af vejret.

De næste dage skal det storme fra sydvest, så al ringmærkning må nok indstilles!
Jesper Brinkmann

Ingen kommentarer: