fredag den 5. juni 2015

Stille dag på Odden

Da jeg gik ud og skulle sætte nettene op til morgen forventede jeg at der vil komme lidt fart på fuglene da det varme vejr jo var kommet.
Da jeg satte nettene op langs hegnet ud mod vejen var der rigtigt mange flagermus som fløj lavt så var lidt nervøs for om jeg skulle prøve krafter med at pille sådan en ud af nettet hvilket ikke er sjovt da de bider, men heldigvis skete det ikke.
De 2 første timer var der helt tomt i nettene så der vidste jeg at det ville blive en meget stille dag.
Da der var så godt som fugletomt valgte jeg at lukke ned 11.30.
Selv ude fra Odden valgte de at køre hjem der da der også var dødt.
Gert kom forbi stationen og tog mig med ud flere steder og kigge lidt fugle, så var spændende at se lidt nye steder hvor jeg ikke havde været før.
Eftermiddagen var med fuld sol og varme og vind fra syd-øst så mon ikke snart der dukker noget sjovt op.
Dagens mærkninger:
Hvid vipstjert/White wagtail - 1
Gulbug/Icterine warbler - 1
Havesanger/garden warbler - 1
Gransanger/Chiffchaff - 1
Tornirisk/Linnet - 2
Total - 6

Blog Henrik Jørgensen

Ingen kommentarer: