lørdag den 27. juni 2009

En laaang gåtur




Da jeg i disse dage passer mine forældres gård på Vestsjælland havde jeg tænkt, at jeg ville tjekke strandende ved Reersø, for at se om der skulle være nogle unger hos de store præstekraver, jeg kunne mærke! Der var da også temmelig mange par store præstekraver samt et enkelt par strandskader og et par dværgterner, men de havde alle kun æg i rederne, så det blev ikke til nogle mærkninger. Ude ved Reersø havn sås en 1k stenpikker, så de må have ynglet i nærheden. Herefter var jeg ved at være godt træt i benene efter den lange tur på strandende, så besluttede at cykle hjemaf. På vejen hjem løb så pludselig en vibe-unge i vejkanten, så jeg skyndte mig af cyklen og fik fat i ungen, som herefter blev ringmærket!

Det var en ny mærkeart for mig, og efter den var blevet sat fri igen kom vibe-mor flyvende og familiefreden var genoprettet:)

Hvis tiden er til det vil jeg tage på tur igen imorgen:)

Jesper Brinkmann
Fotos: Gert Jeppesen arkivfoto fra Lidsø maj 2008

Ingen kommentarer: