søndag den 7. juni 2009

En stille dag med god afslutning

Denne morgen var alle nettene oppe kl. 04.10 og der skete absolut ingenting den første time.
Den kraftige vind fra nordøst havde ikke været god og der var næsten ingen småfugle tilbage i haven.
På første runde hang der et blad i N1, og jeg var lige ved at krølle det sammen for at få det ud, da jeg opdagede at det var en stor natsværmer. Det lykkedes at få dyret ud, der havde rigeligt med pollen på sig, og jeg fik tilmed chancen for at tage et billede, så arten kunne bestemmes senere.
Senere blev arten bestemt af Hans Lind, der kom ud for at hente lidt ringe til en felttur ud til forskellige småøer på Lolland.


Art: Aftenpåfugleøje

Insektet var ca. 7-8cm. imellem vingespidserne.

Foto: Rune S. Tjørnløv

Morgenen skred lidt sløvt frem og havde det ikke været for 3 tornirisker og et par gulbuge havde der ikke været meget at komme efter.

Da jeg ved 9-tiden gik og lukkede net hørte jeg både karmindompap og rødrygget tornskade. Karminen strøg lige uden om Ø6, men jeg skal nok få sat ring på den en af de kommende dage.
Til gengæld kom Hans gående med en rødrygget tornskade i hånden. Det var fugl nr. 5 i år og en han af den flotteste slags.
Rødrygget tornskade 2k+ han.
Foto: Rune Skjold Tjørnløv

Dette markerede således afslutningen på en meget stille morgen. Jeg håber på at få fat i karmindompap'en og at der kommer lidt mere gang i løjerne i de kommende dage.
v./ Rune Skjold Tjørnløv








Ingen kommentarer: