onsdag den 18. juli 2012

Lokale fugle og halvdårligt vejr

Grundet en hel del blæst fra morgenstunden tilbød Per at sætte nogle få net op og klare de første runder, hvilket gjorde det muligt for Heidi og jeg at sove længe. Det var rart! Da jeg stod op var vinden aftaget en smule og solen tittede frem mellem skyerne. Selvom vejrforholdene var udemærket til fangst, var nettene ret tomme, men så var der tid til at indtaste gårsdagens mærkninger og få sig et bad. Hen på eftermiddagen blev det Pers tur til at få sig en lur, og kort efter kunne jeg lukke nettene, grundet fuldkommen stilstand. Efterfølgende kom regnen så også, og her til aften regner det fortsat.
De eneste lokale fugle der ikke har lært netstederne at kende, er en flok just udfløjne musvitter, som i dag var i nettet 2-3 gange...
På obsfronten blev det idag til 4 sydtrækkende fiskehejrer, 1 storspove, 1 småspove og et par tårnfalke, som bestemt ikke var bange for at stryge hurtigt over havet mod varmere himmelstrøg.

Når der ikke sker så meget på fuglefronten, må man ty til andre midler for at fornøje sig, så her til aften fik vi millionbøf med kartoffelmos - det var lækkert!
Nu vil jeg smutte i seng så jeg er klar til morgendagens strabadser.

Blog v/Anders Odd Wulff Nielsen

Ingen kommentarer: