lørdag den 7. juli 2012

Gedser Open Air og biæder! (opdatering med fotos)

Da jeg stod op imorges lå der den tætteste tåge over hele det sydlige Falster, og jeg begyndte straks at frygte for om vi nu ville fange nogle fugle til fremvisning for de eventuelle gæster til Gedser Open Air. Da jeg efter at have gået 4 runder og aflæst 2 fugle begyndte jeg for alvor at blive nervøs. Louis kom ud omkring dette tidspukt og kunne berette om gulirisk og pirol ved Frisenfeldt, så der var da trods alt lidt fugle i baglandet. Der kom i alt ca 15 gæster ud og fik en fremvist ringmærkning. Alle fik heldigvis set fugle og glæden var stor ,da jeg kunne fremvise en stor flagspætte der var gået i nettet! Da dagens guidninger var overstået gik vi i krig med forskellige ting der skulle klargøres i hus og have, og mens Gert og jeg står og bøvler med noget af dette ude i haven, råber Louis fra den anden ende "BIÆDER"! Og ganske rigtigt kan vi straks høre kaldet fra en biæder, og jeg når også at se røven af fuglen ude bag poppeltræerne. Det var desværre det eneste vi så til den, men det sene tidspunkt på dagen og det faktum at der stadig var tåget gør nok, at den ikke er trukket ud, så den kommer nok på træk over odden igen imorgen! Hans, Gert, Louis og jeg havde aftalt at grille her til aften, så vi fik den lækreste grillmad og snakket om løst og fast.

Nu er de andre igang med at sætte udstyr op til at studere natsværmere, så det skal natten gå med. Vejret ser ud til at være med os, så vi håber på en masse spændende dyr i løbet af natten!

Jesper


Hej Jesper. Tilføjer lidt fra nattens lysning af sommerfugle - og tak for at vi måtte komme og "indtage" dit hjem :-)
Det var en hyggelig aften og nat.
Pileborer (Goat Moth, Cossus cossus)

Lille Vinsværmer (Small Elephant Hawk-moth, Deilephila porcellus)

Egebarkmåler (Pale Oak Beauty, Hypomecis punctinalis)

Hvid dværgmåler (Lime-speck Pug, Eupithecia centaureat)

Ingen kommentarer: