tirsdag den 31. juli 2012

Blæst og stenpikker

I går aftes aftalte Jesper og jeg at han satte net op og klarede dagens mærkning, da jeg efterhånden havde opbygget et større søvnunderskud. Det var fint at få sovet ud og jeg gik heller ikke glip af det store, da den stridige vestenvind satte sit præg på fangsten. Han nåede dog at mærke 18 fugle og aflæse en god bunke fra de tidligere dage. Imens gik jeg igang med at sortere net på loftet - jeg nåede da også et godt stykke, men det kræver nok nogle flere dage med blæsevejr før det er helt færdigt.
Her til aften gik Jesper, Fie og jeg en tur ud til sydstenen, hvor et par bomlærker var meget terroritoriehævdende og tydeligvis fuldt igang med at fodre unger et sted i det høje græs.
Senere på aftenen slog jeg det yderste lærkenet op og sørme om der ikke hang en fin 1K stenpikker efter kort tid!

Blog og foto v/Anders Odd Wulff Nielsen


Ingen kommentarer: