torsdag den 2. oktober 2014

En længe ventet gæst

Det blev igen i dag en travl dag med hele ca. 260 mærkninger. Der var godt gang i den i de tidlige timer så Hans blev tilkaldt som assistance. Efter at alle stationer rundt om os efterhånden har mærket en, fik vi endelig den Hvidbrynede Løvsanger (Phylloscopus inornatus) i nettet, den blev ny mærkeart for Anders. Desuden fik Abbi en Rødtoppet Fuglekonge (Regulus ignicapilla) og jeg fik en Gråspurv (Passer domesticus), som ny mærkeart!
Hvidbrynet Løvsanger (Phylloscopus inornatus)
Efter standarden bevægede jeg mig ud på odden til Louis der allerede havde haft to Rødstrubede Pibere (Anthus cervinus). Dem fik jeg desværre ikke nogen af, men der kom en fed Gulirisk (Serinus serinus), som rastede og også en Bjergpiber (Anthus spinoletta) kom forbi!
Gulirisk (Serinus serinus) rastende i urterne på odden!
Her til aften har vi sat ugle-net op og Anders og jeg bliver længe oppe. Dette bliver min sidste blog da jeg tager hjem i morgen. Jeg har virkelig nydt det her på Danmarks sydligste punkt og ser frem til at vende tilbage igen!

Blog v. Andreas Bennetsen Boe

Ingen kommentarer: