søndag den 4. oktober 2009

Specielt vejr - specielle fugle








I denne weekend er jeg nede og tage mærkningen for Hans! Kom herned fredag aften sammen med en ven og satte straks net op. Selvom der var mærket 119 om morgen fik jeg ca 20 mere på en time om aftenen, hvoraf det bedste var en spurvehøg.

Lørdag havde jeg aftalt med Gert at vi skulle til Maribo og mærke ænder, for vejret tegnede bestemt ikke til netfangst i haven. Vi blev dog noget skuffede i Maribo, for det eneste udbytte blev en enekelt gråand.

Om natten stormede det så for fuld hammer, så besluttede at gå på stranden med ketcher og lygte! Lige da jeg kom ned fra trappen til stranden kunne jeg se noget i vandet, så listede hurtigt nærmere og lidt efter, havde jeg Gedser Oddes 1. mærkede gråand nogensinde i hænderne!

Lidt efter stod der to ryler på tangen. Den ene nåede at flyve, men den anden fik jeg fat i, og hermed endnu en ny mærkeart for Gedser Odde og samtidigt ny mærkeart for mig selv! Lidt efter blev en fed ung strandhjejle nettet og efter det endnu en almindelig ryle og så nok en strandhjejle og så sluttede jeg showet af med en ederfugl, hvilket dermed blev dagens 3. nye mærkeart for Gedser!

Jesper Brinkmann
Foto: Jesper Brinkmann

Ingen kommentarer: