lørdag den 23. oktober 2010

Ny mærkeart for stationen

Det blæste 16-18m/s fra vest da jeg åbnede døren kl. 06.30 her til morgen og jeg havde ikke særligt store forventninger til dagen. Alligevel blev det en dag, jeg sent vil glemme, med en ny
mærkeart for stationen og så en flot gammel han i vinterdragt.

Bjergvipstjert 2k+ han. Foto: Philip Madsen med Runes kamera.
Jeg har haft besøg nogle dage af Philip Madsen, fra mit gamle stamhold på biologi, og han var den eneste udover jeg selv, der kunne nyde denne smukke fugl. Fuglen var hoppet i det nederste fag i N1 på bagsiden af pilehegnet og udgjorde GFU's mærkeart nr. 98 i år, hvilket er en tangering i artsantal af det tidligere rekord-år 2007.
Sidst på formiddagen ankom Gert til stationen, og sammen kom vi videre med at lave en permanent lyd-løsning ved begge hejsenet. Lyden kan styres fra en komputer fra stationen og nu kan vi spille stemmer ved begge hejsenet samtidig. Lyden går klart igennem og det "sparker røv" i forhold til den gamle model, hvor et billigt stereoanlæg skulle bæres ud i en sort plasticsæk, kun for at man kunne finde ud af, at cd'en havde sat sig i klemme i afspilleren. - Det bliver man hurtigt rød i hovedet af.
Mange tak til Clausjannic Labuz, der var hernede onsdag/torsdag og fik sat lydsystemet op, så der endelig kom gang i fuglekvidren ved nettene. Det skal nok give nogle siskener her sidst på sæsonen.
GFU blog v./Rune Skjold Tjørnløv

Ingen kommentarer: