mandag den 25. oktober 2010

Så er der gang i den igen efter et par magre dage.

Mandag d. 25. okt.
Rune og jeg havde i går aftalt, at han skulle ringe, hvis der var brug for hjælp, så jeg sad parat til at svinge mig i cykelsadlen. Ved 9-tiden ringede han, og da jeg lidt efter var fremme, gik jeg straks i gang med mærkningen. Ved det nye hejsenet var der udover nogle mejser, rødhalse og fuglekonger også 2 skovskader, men den ene sad meget højt oppe, så den nåede at undslippe. Blåmejserne begyndte at trænge sig lidt på, ikke faretruende, men vi lukkede nogle net efter tømningen. Da jeg ville lukke H5, efter at den på forrige runde havde givet 9 skovspurve, sad der en fin kernebider hun, så nettet blev ikke lukket alligevel.

Kernebider hun, fugleverdenens "boltsaks"

Dagens overraskelser var endnu ikke forbi, for udover at aflæse en svenskmærket blåmejse lykkedes det, ved hjælp af det nye lydanlæg, at få lokket efterårets 2. silkehale i nettet!

Anders Zuschlag dukkede op om formiddagen og troede, at han kun skulle tage backup af databasen, men computeren ville ikke, som han ville, og så kunne han lige så godt hjælpe til med at plukke mejser - go' træning!

Topscorer i dag blev Blåmejse og Rødhals, hver med 81 stk, efterfulgt af Fuglekonge , Gærdesmutte og Skovspurv.
I alt 249 mærkninger af 22 arter, nærmere detaljer her

GFU'blog: HLI og RTJ

I morgen sker det - håber vi!

Ingen kommentarer: