mandag den 11. maj 2009

Det er ingen skade til...




at fange en skade, og det var netop hvad jeg gjorde i dag! Jeg havde været hjemme hos mine forældre et par dage, da min søster skulle konfirmeres, og min far havde fortalt om, at havens par af husskader havde det med at flyve ind i vores hestestald for at hente kattemad til deres sultne unger! Da jeg så kom forbi idag så jeg, at de hoppede rundt derinde, så jeg gik ind og lukkede døren efter mig, og lidt efter havde jeg to husskader i hånden!

Sjovt nok var den ene en jeg allerede havde mærket i haven sidste år i oktober - det var hannen i parret. Mens hunnen ikke havde ring på, men det fik hun så, inden hun igen fik friheden og kunne flyve op til ungerne i reden!

Ellers var der ikke meget at fange i haven, men fik da mærket en solsort og aflæst yderligere en solsort og en skovspurv - begge mærket i haven sidste år!

Jesper Brinkmann
Fotos: Ove Brinkmann

Ingen kommentarer: