onsdag den 27. maj 2009

Hvad man ikke gør...







for at få en ny mærkeart! Da jeg forleden var i Gedser var det meningen at jeg udover mærkningen i stationshaven også skulle et smut til Lolland for at mærke nogle allike-unger! For det første er alliker ikke dem der bliver mærket flest af, og desuden ville det være ny mærkeart for mig!

Stedet hvor de skulle mærkes var i en have lidt nord for Rødby - en have hvor jeg sidste år mærkede 5 natugler, men i år havde et par alliker altså overtaget kassen, og havens ejere var så flinke at ringe og hører om jeg havde lyst til at mærke dem og det havde jeg da:)

Brian, Gert og jeg tog derfor turen derover, og jeg måtte op af stigen for at hente ungerne ud af kassen! Selvom kassen kun sad 5-6 meter oppe var det rigeligt for mig, men stor var glæden da 3 alliker kunne forsynes med ring. Det er så afgjort ikke jordens kønneste skabninger, men det er imponerende så bred en mund de har som unger!

Da ungerne var vel tilbage i kassen, sagde Johnny at der jo var en kasse mere vi lige kunne kigge i. Da jeg så kassen forsvandt enhver lyst dog til at tjekke den! Den sad nemlig omkring 15 meter oppe i et træ. Johnny fornemmede dog hurtigt min manglende lyst til at kravle derop, hvorefter han få sekunder efter sad oppe ved kassen og lidt efter var han igen nede hos os, og med sig havde han endnu 2 allike-unger!

Vi var alle noget imponerede over hans klatre-egenskaber, og vi ser allerede frem til næste år at skulle besøge haven, for hvad gemmer sig mon i kasserne næste år?

Jesper Brinkmann
Fotos: Gert Jeppesen

Ingen kommentarer: