mandag den 11. maj 2009

Usædvanlig rejse.

Nybyvej d. 10/5 - 09.
Jeg havde ikke meget tid denne morgen, da jeg skulle til konfirmation på Sjælland, men alligevel satte jeg det sædvanlige net op, gik ind og lavede en tår kaffe, og ville sætte mig ud i haven, for at lytte til morgenkoret, som allerede havde været igang længe.
Kl. o7.15 fik jeg lige et glimt af en mørk fugl, der røg i nettet, det var sørme en Havesanger, årets første på matriklen. Jeg blev dog lidt skuffet, da jeg skulle til at pille den ud, den var ringmærket, men hvilken ring, Bruxselles 4 - Museum, nummeret blev noteret, så det kunne blive indrapporteret til ZM.
Jeg sendte en besked til Jesper Brinkman, der kort efter svarede, nu er det vel ikke den samme, som du aflæste sidste år, sådan er det med de unge mennesker, de kan huske sådanne ting, så ind og finde den gamle notesbog, og stor var min overraskelse, da jeg fandt samme nummer, aflæst den 16/5 - 08 her i haven.
Har den lille fugl været en tur omkring Afrika, for så igen at finde tilbage til min have, det er jo helt fantastisk. Dejlig oplevelse.

Benny

Ingen kommentarer: