mandag den 11. maj 2009

Rock`n`Roll




I fredags tog min kæreste og jeg på indkøbstur til Tyskland for at handle diverse våde varer samt lidt slik! Da dette var vel overstået og vi havde nydt en gang pølser på en grill kørte vi til Frøslev mose for at se hvad dette kunne bringe! Det gav dog ikke det vilde, men 4 traner og et par mursejlere var ok! Herefter skrev Brian at der var set rødhovedet tornskade i Blåvand! Selvom jeg så fuglen der var i Blåvand sidste år, besluttede vi alligevel at køre derover for at se den flotte fugl!

Den sad fint i toppen af en busk og var rigtigt fint selvom vi kun havde håndkikkert med! Jens havde i løbet af dagen skrevet at han havde en rastende hortulan i sin have, hvilket er ret vildt for det er ikke den største have han har!

Jeg manglede hortulan som art i Danmark, så vi (jeg) besluttede, at vi da lige kunne slutte dagen af med en tur til Fyn. Så vi skruede op for bilradioen og drønede østover, og sørme om der ikke kom endnu en besked fra Jens på vej derover "Du får den i hånden mester"! Han havde nemlig fanget den, så vi fik den set rigtigt fint -en nydelig 2k hun!

Til slut kan det så nævnes at der utroligt nok også er ringmærket endnu en hortulan i Gedser stationshave idag - ny mærkeart for Gedser! Godt gået drenge (Hans, Brian og Gert)!

Jesper Brinkmann
Fotos: Jens W. Christoffersen

Ingen kommentarer: