torsdag den 7. maj 2009

Nogle gange er man heldig..

Ja jeg nåede så lige at skrive indlægget om genfund, og da jeg så tjekker min mail har jeg sørme modtaget endnu et interessant genfund!
Denne gang drejer det sig om en gransanger, som jeg mærkede den 23/9-2007. Denne dag afholdte vi ringmærkerkursus på odden, og folk fik mange fugle mellem hænderne da vi mærkede 161 fugle på odden heriblandt 16 gransangere. Da der var rigeligt med folk på odden cyklede jeg til Vesterhave nord for Gedser by og åbnede net her, lukkede dog om eftermiddagen for at overtage nettene ude på odden. Jeg tror at gransangeren er en af de fugle jeg mærkede ved Vesterhave, da den blot er genmeldt som mærket ved "Gedser". Ved Vesterhave mærkede jeg denne dag 86 fugle hvoraf de 15 var gransangere! Fuglen er nu 1 år, 7 måneder og 2 dage senere blevet aflæst 25/4-09 i Eeemshaven, Holland (355km fre Gedser) som en gransanger hun 2k+! Det er såvidt vides første gang, at en Gedser-gransanger bliver aflæst i Holland og det er kun 2. gang at jeg får en gransanger genmeldt!
Håber på snarligt at modtage flere spændende genfund!
Jesper Brinkmann

Ingen kommentarer: