fredag den 22. juli 2011

Regn, regn og regn

Idag blev i den grad en våd dag på odden. Hele natten til idag og hele dagen har himlen i den grad åbnet sig over Gedser, og ladet vandet falde ned i stride strømme! Hele stationshaven er da stort set også oversvømmet, og Anders og jeg har snakket om, at der nu må kunne fanges vadefugle i haven!

Der var ikke meget at lave på odden i dette vejr desværre. Derfor valgte Anders og jeg da også at køre med Gert hjem til ham, og se billeder fra Gerts sidste tur til Ghana! Vi blev hos Gert til om aftenen og kunne nyde et lækkert måltid aftensmad. Tak for det!
Der skete dog også noget godt idag, for igår så Anders og jeg en brevdue rende rundt i haven. Jeg kunne se at den ikke så ud til at have det helt godt, så jeg fik fanget fuglen. Her til morgen fandt jeg så frem til dens ejermand i Haslev, via dens ring på benet.
Han blev rigtig glad for at vi havde fundet fuglen og fik en lokal brevduemand fra Nykøbing til at afhente fuglen. Da jeg fortalte dette til Hans, viste det sig at manden der skulle hente duen havde arbejdet på den samme skole som Hans. Så der var gensynsglæde, da duen blev afhentet!
Imorgen fortsætter regnen, så Anders og jeg må nok indstille os på endnu en dag uden fugle i hænderne!
Jesper

Ingen kommentarer: