lørdag den 15. maj 2010

Regnsvejrsdag

En rigtig regnsvejrsdag med silende regn fra tidlig morgen og resten af dagen gjorde mærkning stort set umuligt. Der var rigtig mange fugle i haven, og det vimsede rundt med Fluesnappere og Rødstjerter lige uden for vinduet. Mine forældre skulle jo have mulighed for at se, hvad deres søn fordriver sin tid med på Danmarks sydsspids, så jeg valgte at sætte H1 og H2 op, som vi så kunne sidde og holde konstant øje med inde fra stuen. Det gav ganske pænt med fugle: 13 nymærkninger på tre timer må siges at være godkendt med to net. Hele 5 af fuglene var Brogede Fluesnappere, som dermed fortsætter deres fremragende forår.

Om eftermiddagen kørte vi en tur til Nykøbing og lidt rundt på Sydfalster, så mine forældre kunne se området, selvom vejret var elendigt. Da jeg skulle agere vært, var der slet ikke tid til at powersove igennem hele dagen, som jeg for vane at gøre på regnvejrsdage. Derfor har jeg stadig omkring 200 timers søvnunderskud, men det skal jeg nok få indhentet engang i næste år.

Asger

Ingen kommentarer: