mandag den 12. november 2012

Silkehaler, praktikant og en ugle:)

Idag startede ligesom de foregående dage med alt for meget vind og fra sydvest. Craig valgte da også at tage en sovemorgen, så jeg satte nettene op alene uden de store forventninger til dagen. Craig var vågnet imellemtiden og var klar til at gå med på første netrunde. Som forventet var der meget få fugle og kun 2 fugle kunne mærkes på første runde, men den ene var en flot hun 2k spurvehøg.
Lidt i 11 kom Hans ud med vores praktikant Ragnar, som skal være her en uge og deltage i vores dagligdag på stationen. Der var stadig ingen fugle, så Craig og Ragnar gik ud og obsede ved sydspidsen. Jeg blev og forsøgte hårdnakket at fange nogle fugle.
Jeg fangede dog 0 fugle på de næste 3 timer, men en rastende stor tornskade i haven gav forhåbninger. Pludselig klokken 15 kom en stor flok silkehaler til haven og på de næste par runder kunne jeg mærke hele 23 silkehaler!

Det er nogle af de flotteste fugle man kan fange med deres elegante farver og samtidigt kalder de løs, mens man har dem i hånden. Selvom vejret ikke var særligt godt her til aften besluttede jeg at forsøge uglefangst i håb om at kunne vise Ragnar en ugle i hånden. Allerede klokken 18 kunne en flot 1k han skovhornugle pilles ud af nettet, og hvem ved hvad resten af natten bringer?

Imorgen tidlig kommer P4 og laver et live-indslag hernede. Det vil kunne høres ca. klokken 07.15 imorgen tidlig!
Jesper Brinkmann
Fotos: Ragnar

Ingen kommentarer: